“ଚରିତ୍ରଂ ହି ପରଂ ବଳଂ” - ୧
ଗୋପବନ୍ଧୁ ଦାସ
ଚିତ୍ର - 'କାମନା' (୧୯୦୬-୧୯୦୭ ମସିହାରେ ଅଙ୍କିତ) ଚିତ୍ରକର - ଏଡୁଆଡ ମଙ୍କ (୧୮୬୩-୧୯୪୪) ଫଟୋ କ୍ରେଡ଼ିଟ - ୱିକିମିଡିଆ କମନ୍ସ୍ |
ଇଚ୍ଛା
ମନୁଷ୍ୟର ଅନନ୍ତ ମୁଖରେ ବାହାରୁ ଅଛି ।
ଅନେକ କଥା କରିବାକୁ ତା'ର ଇଚ୍ଛା
ହୁଏ, ସେ କାର୍ଯ୍ୟରେ ପରିଣତ କରେ
କି ? ନିଜ
ଜୀବନକୁ ଥରେ ପରୀକ୍ଷା କରି ଦେଖ ।
ପ୍ରତି ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ତୁମ୍ଭର
କେତେ ଇଚ୍ଛା ହୁଏ । ସବୁ ଇଚ୍ଛା
ତୁମ୍ଭେ କଦାପି କାର୍ଯ୍ୟରେ ପରିଣତ
କର ନାହିଁ । କେତେ କଥା ଭାବି ଭଲ
ମନ୍ଦ ବିଚାର କରି ଫଳାଫଳ କଳ୍ପନାରେ
ତୁଳନା କରି ତୁମ୍ଭେ କେତେ ଇଚ୍ଛା
ଜବତ୍ କରି ଅଛ । କେତେ ବେଳେ ହୁଏ ତ
କର୍ମଶୂନ୍ୟ ହୋଇ ରହିବାକୁ ଇଚ୍ଛା
ହୋଇ ଅଛି । ପଢ଼ା ତିଆରି କରିବାକୁ
ହେବ ବୋଲି ଭାବି ତୁମ୍ଭେ ସେ
ଇଚ୍ଛାକୁ ସଂଯତ କରି ଅଛ । ସଭାକୁ
ଯିବାକୁ ତୁମ୍ଭର ଇଚ୍ଛା ହେଉ ନାହିଁ, କଣ ଭାବି ହୁଏ ତ ତୁମ୍ଭେ ସଭାକୁ
ଆସିବାକୁ ଇଚ୍ଛା ପ୍ରବର୍ତ୍ତାଇ ଅଛ ।
ତାସ ଖେଳିବାକୁ ହୁଏ ତ ତୁମ୍ଭେ
ତାହା କରି ନାହିଁ । କୌଣସି କୌଣସି
କଫ ରୋଗରେ ତୁମ୍ଭର ଜଳପାନର ତୀବ୍ର
ଇଚ୍ଛା ଜନ୍ମି ଅଛି । ମାତ୍ର, ଶରୀରର
ଆରୋଗ୍ୟ ପ୍ରତି ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖି
ତୁମ୍ଭେ ପ୍ରାଣପଣେ ସେ ଇଚ୍ଛା
ଅନ୍ୟ ଦିଗକୁ ଫେରାଇ ଅଛ । ଚାଲିବାକୁ
ଇଚ୍ଛା ହେଉ ନାହିଁ, କାର୍ଯ୍ୟ
ଅନୁରୋଧରେ ଚାଲି ଅଛି । କହିବାକୁ
ଇଚ୍ଛା ନାହିଁ, କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ବୋଲି
କହି ଅଛି ।
ଏହିପରି ତୁମ୍ଭର ଜ୍ଞାନ
ହେଲା ଦିନୁ ପଦେ ପଦେ ଇଚ୍ଛାକୁ
ସଞ୍ଜତ କରିବା ହିଁ, ତୁମ୍ଭ ଜୀବନର
ସମସ୍ତ କ୍ରିୟାରେ ଦେଖାଯିବ । ବରଂ
ତୁମ୍ଭ ଜୀବନରେ ଏହାହିଁ ତୁମ୍ଭର
ଏକମାତ୍ର କ୍ରିୟା ହୋଇ ଅଛି କହିଲେ
ଚଳେ । ପ୍ରାୟଶଃ ଇଚ୍ଛା କୌଣସି ନା
କୌଣସି ପ୍ରକାର ସଂଯମ ମୂଳରେ ନ
ଥାଇ କର୍ମ ନାହିଁ । ଏହା ହିଁ ତୁମ୍ଭର
ଜୀବନ ହୋଇ ଅଛି ।
ଜୀବନ
କେତେଗୁଡ଼ିଏ କର୍ମର ସମଷ୍ଟି ମାତ୍ର ।
କର୍ମପରମ୍ପରା ଛଡ଼ା ଜୀବନରେ ଆଉ
କିଛି ନାହିଁ ବୋଲା ଯାଇ ପାରେ । ବସିବା,
ଶୋଇବା,
ଚାଲିବା, ପଢ଼ିବା, ଖାଇବା, ହସିବା, କହିବା, ଶୁଣିବା, ଏପରି କି ଚିନ୍ତା କରିବା
ମଧ୍ୟ ଗୋଟିଏ ଗୋଟିଏ କ୍ରିୟା ।
ଏହି ସମସ୍ତ କ୍ରିୟାପ୍ରବାହ ମଧ୍ୟରେ
ଜୀବନ ଚାଲି ଅଛି । କିନ୍ତୁ କ୍ରିୟା
ତ ବାହାରରେ ଦେଖା ଯାଏ । ଏହାର ମୂଳ
କେଉଁଠାରେ ?
ଟିକିଏ
ଆଲୋଚନା କର,
ବୁଝିବ
ପ୍ରତ୍ୟେକ କ୍ରିୟାର ମୂଳରେ ଗୋଟିଏ
ଇଚ୍ଛା ଅଛି । ପ୍ରଥମରେ ଗୋଟିଏ
ଇଚ୍ଛା ହୁଏ । ପରେ କ୍ରିୟା ସେହି
ଅନୁସାରେ ଦେଖା ଦିଏ । ବରଂ ଏପରି
କୁହା ଯାଇ ପାରେ ଯେ, ଇଚ୍ଛାଟି ଦୃଢ଼
ଓ ବଳଶାଳୀ ହେଲେ ତୁମ୍ଭେ ବାଧ୍ୟ
ହୋଇ କାର୍ଯ୍ୟ କର । ଆହୁରି ଟିକିଏ
ଭଲ କରି କହିଲେ କୁହାଯିବ, ଇଚ୍ଛାଟି
ଦୃଢ଼଼ ହେଲେ ତାହା ନିଜେ କାର୍ଯ୍ୟର୍
ପରିଣତ ହୋଇ ଥାଏ । ସେହି ଇଚ୍ଛାଟି
କାର୍ଯ୍ୟ ରୂପେ ଦେଖା ଦିଏ । ଇଚ୍ଛାକୁ
କାର୍ଯ୍ୟର ମାନସବୀଜ ବୋଲି
କୁହା ଯାଇ ପାରେ । ଚାଲିବାର ଆବଶ୍ୟକ
ତୁମ୍ଭେ ପ୍ରଥମେ ମନରେ ଏକଥା ଭାବି
ଗୋଡ଼ ଉଠାଇ ପକାଇବାର ଇଚ୍ଛା କର ।
ଗୋଡ଼ କେତେ ବେଳେ ଅପରିଜ୍ଞାତ ଭାବରେ
ଯେପରି କି ନିଜେ ଉଠି ପଡ଼ି ଗଲା ।
ଇଚ୍ଛା ହିଁ ଜାଣ ସମସ୍ତ
କ୍ରିୟାର ମୂଳ । ଇଚ୍ଛା ବିନା
କ୍ରିୟା ଅସମ୍ଭବ ।
ବି.
ଦ୍ର.
- ଏହି
ଲେଖାଟି ସତ୍ୟବାଦୀ
ପତ୍ରିକାର
୨ୟ ଖଣ୍ଡରେ,
୮ମରୁ
୧୨ଶ ସଙ୍ଖ୍ୟାଗୁଡ଼ିକରେ,
୧୯୧୭,
ମସିହାରେ
ଛପାଯାଇଥିଲା । ଏହା ମୂଳତଃ
ସତ୍ୟବାଦୀ ବିଦ୍ୟାଳୟର କେତେକ
ଉଚ୍ଚ ଶ୍ରେଣୀର ଛାତ୍ରଙ୍କୁ
କୁହାଯାଇଥିବା ଉପଦେଶରୁ ସଙ୍ଗୃହିତ
।
No comments:
Post a Comment